Multipla skleroza

Multipla skleroza je autoimuna bolest koja napada nervni sistem. Poznata je kao “bolest sa hiljadu lica” jer je nije lako dijagnostikovati, uzrok nije razjašnjen, a tok bolesti teško je predvideti. Bolest se javlja kod  ljudi između 20. i 45. godine života, a žene oboljevaju 2- 3 puta češće od muškaraca.

*Simptomi se razlikuju od osobe do osobe, te su rani simptomi bolesti obično blagi, zbog kojih obolela osoba u samom početku ne traži medicinsku pomoć.

Tok bolesti i simptomi multipla skleroza

• Tok bolesti je nepredvidiv i raznolik, pa ga i karakterišu izmene faze pogoršanja (egzacerbacije) i faze mirovanja (remisije) bolesti. U početku bolesti remisije mogu trajati mesecima i godinama, čak više od 10 godina. Kod bolesnika kod kojih se bolest pojavila u srednjim godinama, tok bolesti može biti izrazito brz i u kratkom periodu dovesti do razvoja invalidnosti.
  • Dupli vid, mešanje crvene i zelene boje ili čak slepilo na jednom oku obično su početni simptomi multiple skleroze. Kod većine bolesnika sa ovom bolesti javlja se i slabost mišića u udovima i problem sa koordinacijom i ravnotežom u toku bolesti. Mnogi bolesnici osećaju stalan umor, a neki imaju simptome kao što su neosetljivost, svrab kože, trnci, dok drugi mogu osećati bolove. Često prisutne tegobe su i teškoća govora, premor i vrtoglavica. Većina ljudi sa multipla sklerozom imaju teškoće poput poremećaja koncentracije, pažnje, pamćenja, i dr.
  • Jedan bolesnik nikada nema sve simptome, a takođe se neki simptomi pojavljuju češće u ranoj fazi bolesti, dok simptomi otežanog kretanja, povećanog tonusa mišića u nogama, smetnje mokrenja i nestabilnost u hodu i stajanju češće nastaju u kasnijoj fazi bolesti.
  • Ukoliko vam se javljaju neki od navedenih simptoma najbolje je odmah zakazati pregled i obaviti sve potrebne pretrage da bi ste bili sigurni o kojoj vrsti bolesti se radi.